לראשונה, ישראל הצטרפה להצהרת MedFish4Ever של האיחוד האירופי לשיקום מאגרי הדגים בים התיכון.
שיתוף פעולה אזורי בים התיכון – נציגי משרד החקלאות וביטחון המזון השתתפו לראשונה בוועידת השרים האזורית בניקוסיה, לצד מדינות הים התיכון והים השחור, כחלק מהעמקת מעורבותה של ישראל בעיצוב מדיניות הדיג האזורית. במקביל, אגף הדיג במשרד מקדם את הצטרפות ישראל לנציבות הדיג בים התיכון, לטובת חיזוק שיתופי הפעולה הבינלאומיים בתחום.

שיתוף פעולה אזורי בים התיכון, מדינת ישראל הצטרפה לראשונה להצהרת MedFish4Ever של האיחוד האירופי, יוזמה אזורית רחבת היקף לשיקום מאגרי הדגים בים התיכון ובים השחור ולקידום ניהול דיג בר־קיימא. נציגי משרד החקלאות וביטחון המזון לקחו חלק בוועידת השרים האזורית שהתקיימה השבוע בניקוסיה שבקפריסין, לצד מדינות הים התיכון והים השחור, והשתתפו בשיח המקצועי העוסק בעיצוב המדיניות וההחלטות הנוגעות לעתיד הים התיכון ולניהול משאבי הדגה המשותפים למדינות האזור.
במהלך הוועידה חידשו המדינות המשתתפות את מחויבותן לחיזוק שיתוף הפעולה האזורי לטובת שיקום משאבי הים, וסיכמו על קידום הצהרת MedFish4Ever חדשה בשנת 2027, שתתווה את העשור הבא של הפעילות האזורית בתחום הדיג והחקלאות הימית. בין כיווני הפעולה המרכזיים שסומנו לקראת גיבוש ההצהרה הבאה: חיזוק האכיפה והמאבק בדיג בלתי חוקי, הרחבת ניהול הדיג המבוסס על נתונים מדעיים, תמיכה בדייגים קטנים ובדור הצעיר בענף, התאמת ענפי הדיג לשינויי האקלים והעמקת שיתופי הפעולה האזוריים באמצעות נציבות הדיג בים התיכון.
המשלחת הישראלית התקבלה בהערכה רבה על ידי קפריסין, הנשיאה התורנית של מועצת האיחוד האירופי, ועל ידי גורמים מקצועיים מובילים בזירה הבינלאומית, נוכח הידע והניסיון המקצועי שמביאה ישראל בתחומי ניהול הדיג והרגולציה הימית.
מאז החתימה הראשונה על ההצהרה בשנת 2017 נרשמה התקדמות משמעותית באזור, כאשר כמחצית ממלאי הדגים בים התיכון החלו להראות סימני התאוששות, בעיקר באזורים שבהם ניהול הדיג מתבסס על נתונים מדעיים, פיקוח ואכיפה. לצד זאת, האתגרים נותרו משמעותיים: דיג בלתי חוקי, שינויי אקלים ולחצים סביבתיים ממשיכים להשפיע על המערכת האקולוגית הימית ועל קהילות הדיג המקומיות.
יעקב פולג, סמנכ"ל בכיר לסחר ושיתוף פעולה בינלאומי במשרד החקלאות וביטחון המזון: "ההצטרפות של ישראל להצהרת MedFish4Ever והעמקת המעורבות בזירה האזורית מבטאות את המחויבות של ישראל לקידום ניהול אחראי ובר-קיימא של משאבי הים, מתוך תפיסה של שותפות אזורית ואחריות משותפת. משרד החקלאות וביטחון המזון ימשיך לפעול יחד עם מדינות האזור, גורמי מחקר וקהילות הדיג לקידום שיתופי פעולה מקצועיים, חיזוק ניהול הדיג המבוסס על מדע ושמירה על עתידו של הים התיכון עבור הדורות הבאים".